oneness medytacja polska wrocław
 

M edytacja, to straszna nuda! Tak uważa wiele osób, często nie mając pojęcia, że im również zdarza się to robić. Tak, tak, umiesz medytować.

Wszystko może być medytacją.

Medytacją jest więc gotowanie zupy, jeśli cały stajesz się gotowaniem. Nawet praca, jeśli całkowicie Cię pochłania. Niestety, zazwyczaj gdy gotujemy zupę, myślimy o pracy, a gdy jesteśmy w pracy, myślimy o tym jaką zupę ugotować.

Jeśli jesteś w kontakcie z tym co czujesz, nie wybiegasz do przodu, ani do tyłu, nie oceniasz, a nawet gdy oceniasz, ale widzisz, że to robisz – medytujesz. To jest medytacja podróży autobusem, wśród ścisku i zapachu innych ludzi. Medytacja zmęczenia, jeśli pozwalasz sobie je czuć, a nie uciekasz od niego. Medytacja zachwytu nad pięknem przyrody.

„Bycie w tym co jest, w danej chwili, całym sobą – jest medytacją.

Jest duchowością.”

 

Lubimy doświadczać tzw. miłych rzeczy, a uciekamy od tego co nam sprawia trudności lub ból.
Ale nie da się wyłączyć Życia w jakimś zakresie, zostawiając całą resztę, która nam pasuje. Zwłaszcza, że i to co nam pasuje, też się zmienia. Bo jesteśmy ludźmi. Najdziwniejszymi ze zwierząt na tej ziemi

No dobrze. Ale jak to zrobić? Jak być w tym co jest, tak na co dzień?
Proszę bardzo. Poniżej przepis na pyszną, 7-minutową Medytację Oddechową.
Prosto z Uniwersytetu Jedności. Zapewniam Cię, że jeśli zaczniesz tę praktykę, pozytywne efekty przerosną Twoje oczekiwania.

7-minutowa Medytacja Oddechowa:

  • usiądź wygodnie w dowolnej pozycji siedzącej (na krześle, podłodze, poduszce medytacyjnej), ważne by Twój kręgosłup był prosty,
  • ułóż swoje dłonie wnętrzem do góry w taki sposób by końce palców wskazujących dotykały podstawy Twoich kciuków, ułóż dłonie na środku ud,
  • zamknij oczy i zacznij głęboko i powoli oddychać; wydech powinien być dwa razy dłuższy niż wdech; oddychanie powinno trwać 7 minut.

Tak, być może za pierwszym razem stwierdzisz, że to zbyt trudne. Albo uznasz, że to zbyt proste, żeby działało. Ale zrób to!

Eksperymentuj, baw się tym. Nie traktuj bardzo poważnie. Ciesz się tymi minutami z najważniejszą osobą, którą dla siebie jesteś. Z każdym kolejnym świadomym oddechem (nawet jeśli tysiące myśli fruwają w Twojej głowie), będzie Ci łatwiej pozostać w sobie. A po jakimś czasie stanie się to prostsze niż myślisz o tym teraz. Powodzenia!

4 Komentarze

  1. Adrian pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł.

  2. Kasia pisze:

    Muszę spróbować, moze medytacja rzeczywiście nie jest taka nudna! 🙂

  3. Dorota Matuszewska pisze:

    spróbuj 🙂
    możesz też stworzyć własną, taką która będzie najlepsza dla Ciebie. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 − 8 =